Wednesday, December 06, 2017

LIAM GALLAGHER As You Were (Warner Bros 2017)

Album ni bermula dengan acahan yabg menarik Wall of Glass Jun lalu di mana aku sendiri xperasan lagu tu..  Asalnya nak cari Castle of Glass Linkin Park..alih alih ada plak lagu baru dan berita album solo beliau. Lagu Wall of Glass adalah rock n roll yg penuh dan tight..  Semacam Jack White nye stuff..             Band dia-Beady Eyes memang dah mantap line up. High Flying Birds abang dia jangan ceritala.. Sama sama power..  Pertikaian antara diorang yang tak ada tanda mereda tu kita biarkan ajelah dulu..                                                Album solo ni memperlihatkan Liam yg badass..  Loud. Dan brash.  Lagu Greedy Soul misalnya terlihat..  Tapi sisi merdu dari pengaruh seperti Beatles..  The Rolling Stones dan band diorang sendiri ada dalam For What Its Worth..When I'm In Need-  Bold..  dan I Get By..  Secara lirikal pembuka For What Its Worth tu boleh disalahertikan macam Liam membuang ego dengan menghulur kemaafan kepada abang beliau..  tapi gasenya macam lagu jiwang jugak..  Genius!! Sekali dengo macam Champagne Supernova pun ada gak sket...  Bold pun merdu semacam.. Terbuai aku.. Chinatown macam bukan Oasis stuff..  Agak refreshing pada aku.. Agak tak sangka datang daripada Liam..  Tu semua lagu lagu personal favourite aku..  Kat situ aku nampak ada nama Grech Marguerat sebagai co- producer.. Of course  laa band terpenting indie UK dia da lahirkan..

1 comment:

D'arsil said...

Menarik..